- gir deg litt mer å snakke om



 
 
 
 

 



Hotellinformasjon



Hotellstandard
Now We're Talking! tilbyr 3, 4 og 5 stjerners hotell med god belligenhet. Vær oppmerksom på at hotellstandarden i London er generelt lavere enn i Skandinavia. For eksempel et hotell som anses som 3-stjerner i Norge holder normalt en høyere standard enn 3-stjerners hoteller i London.Hotellene i London har ofte små rom, og kvaliteten er kanskje ikke slik du forventer. Gode hoteller koster forholdsvis mye og du betaler mye for beliggenhet.


Frokost
De fleste hoteller har kontinental frokost inkludert i prisen. Her kan variasjonene være store. Noen få hoteller har inkludert engelsk frokost. Det går som oftest an å betale et tillegg for å oppgradere kontinental frokost til engelsk frokost, men dette kan være dyrt.
Prisene er oppgitt pr person pr døgn i norske kroner.


Romtyper - Priser
Dobbelt-rom: Rom for 2 personer med dobbeltseng.
Twin-rom: Rom for 2 personer med 2 enkeltsenger, vanligvis med et nattbord mellom sengene.
Triple-rom: Rom for 3 personer med 3 enkeltsenger eller en dobbeltseng og en enkeltseng.
Quad-rom: Rom for 4 personer med 4 enkeltsenger eller 1 dobbeltseng og 2 enkle senger eller 2 dobbeltsenger.

Ekstra senger: På noen hoteller er det mulig å sette inn en ekstra seng på rommene. NB! Ikke på enkeltrom. Disse sengene er vanligvis ikke av samme kvalitet som de ordinære sengene og egner seg oftest ikke for "storvokste" personer.
NB! På hotellrom i de fleste land kan det maksimum overnatte en person mer enn det rommet er beregnet for. Dette er pålegg hotellene får fra myndighetene.

Prisene er oppgitt pr person pr natt: Dvs. at prisen pr person i et dobbeltrom forutsetter at det er 2 betalende personer der, trippelrom 3 betalende osv. Dersom du ønsker et dobbeltrom for 1 person må du altså betale den oppgitte pris x 2, trippelrom x 3 osv. Dersom hotellet gir deg et større rom enn det du har bestilt så betaler du selvsagt ikke noe tillegg.


Hva betyr stjernene?
Vi garanterer at den graderingen vi har oppgitt er riktig i forhold til den offentlige klassifiseringen et hotell har fått. Vanligvis er det AA, tilsvarende norske NAF, som vurderer hotellene


Fem stjerner er toppen av AA stjerneklassifisering. Denne klassifikasjon gis til store luksus hoteller som kan tilby den høyeste standard når det gjelder soverom, tilbud, service og mat.


Dette er vanligvis store hoteller der gjestene kan forvente høy standard når det gjelder komfort og mat.
Alle rom har tilknyttet baderom med badekar, dusj og wc. Suiter er også vanligvis tilgjengelige.
Hotellets service inkluderer portnere, romservice og en formell resepsjon.

Det vil også vanligvis være et utvalg av forskjellige typer restauranter.
NB! Mange firestjerners hoteller er oppgradert fra trestjerners ved at servicetilbudene har blitt bedre.
Dvs.: god restaurant, bar, aircondition, personlig safe mm.
Rommene blir ikke større av den grunn og mange firestjerners hoteller har samme romstørrelse som et trestjerners.



Trestjerners hoteller tilbyr vanligvis større plass enn tostjerners hoteller, og har et større utvalg av fasiliteter og service. Dette betyr vanligvis full resepsjonsservice så vel som mer formelle restaurant- og bar arrangementer.Alle soverom har tilknyttet bad og toalett.


Betaling
Vi må betale alle hoteller før gjestene ankommer. Dersom det er mindre enn 10 dager fra betaling til avreise, så send kvittering til oss med e-post.
Det kan ta opptil 8-10 dager før vi får melding fra Bankenes Betalingssentral om innbetalingen.
Dersom booking skjer mindre enn 1 uke før avreise, sender vi faktura pr e-post. Denne må betales omgående, og kvittering sendes tilbake eller betales via Vipps med fakturanummer.


Forsikring
99 av 100 reiser går som planlagt. Men ting kan gå galt og det kan bli aktuelt å avbestille, eller å avbryte turen før den er ferdig.
Vi, som alle andre, må til enhver tid forholde oss til de avbestillingsregler og den policy som gjelder hos våre hoteller og leilighetshoteller.
For opphold som allerede er påbegynt, gis ingen refusjon.
For kansellering av opphold før ankomst, varierer det fra hotell til hotell.
Vi anbefaler alle å tegne en reiseforsikring og gjerne en avbestillingsforsikring i tillegg. Det kan bli dyrt å bli syk uten noen form for forsikring.


Avbestilling
De fleste hoteller kan avbestilles inntil 48 timer før beregnet innsjekk uten at det koster deg mer enn avbestillingsgebyr.
Noen hoteller har 3 - 7 dager som frist. Hvis denne fristen ikke overholdes, må du betale for det første døgnet.
På enkelte leilighetshoteller må du betale for hele oppholdet.
NB! Dersom faktura ikke blir betalt ved forfall, forbeholder vi oss retten til å avbestille! Vi prøver alltid å få kontakt med kunden for å avklare eventuelle misforståelser.
Hvis kunden ombestemmer seg uten å gi beskjed til oss innen den frist det respektive hotell har satt - og vi ikke får avbestilt i tide - vil det bli fakturert for
1 døgn (gjelder vanlige hoteller), eller for hele oppholdet (gjelder for våre leilighetshoteller i London, med unntak av Vancouver Studios, som har 48 timer).

Ved gruppebooking, vanligvis 7 -10 personer eller mer: spør i hvert tilfelle.
Ta kontakt med ditt forsikringsselskap. Europeiske og Gjensidige er spesialister på området. Det koster ikke mer enn at det er verdt pengene.


Klager
Det er heldigvis ikke ofte vi får klager på hotellene våre, men opplever du noe klanderverdig, så be om å få snakke med en overordnet på hotellet. Ta det opp med en gang og noter navnet til den du snakker med. Vi ønsker selvsagt å få tilbakemelding dersom ikke alt er som det skal, men det kan være vanskelig for oss å gjøre noe i ettertid.
Har du ikke gitt hotellet sjansen til å rette på eventuelle feil og mangler, så godtar de heller ingen klager etter at du har kommet hjem igjen!


Reisegarantifondet
Vi er medlem av reisegarantifondet.
Stiftelsen Reisegarantifondet administrerer reisegarantiordningen i Norge.
Reisegarantifondets viktigste oppgaver er å sørge for at arrangører av pakkereiser stiller lovpålagt garanti og at de reisende får refundert sine forskuddsbetalinger og/eller en alternativ hjemreise når en arrangør går konkurs.




 

 
Webdesign

        Now We´re Talking! AS               Postboks 32              3249 Sandefjord              Norway              Tel. +47 33 52 40 30              Kontakt oss: post@nwt.no